ການພັດທະນາຊອບແວອາດຈະບໍຄືເກົ່າ ຫຼື ອາດຈະປ່ຽນໄປຕະຫຼອດການ

Post Top Ad

Post Top Ad

Wednesday, August 20, 2025

ການພັດທະນາຊອບແວອາດຈະບໍຄືເກົ່າ ຫຼື ອາດຈະປ່ຽນໄປຕະຫຼອດການ

 ການພັດທະນາຊອຟແວທີ່ທັນສະໄໝສະແດງໃຫ້ເຫັນເຖິງການຫັນປ່ຽນຈາກລະບົບແບບນໍ້າຕົກທີ່ລ້າສະໄໝໄປສູ່ການຫັນປ່ຽນໄປສູ່ການຮຽນຮູ້ຂອງປັນຍາປະດິດ, ຄລາວຄອມພິວຕິ້ງ, ແລະລະບົບອັດຕະໂນມັດທີ່ທັນສະໄໝ.

ການພັດທະນາຊອບແວກໍາລັງຢູ່ໃນຂັ້ນຕອນການຫັນປ່ຽນແບບທີ່ບໍ່ເຄີຍມີມາກ່ອນ ແລະຈະປ່ຽນແປງຕະຫຼອດໄປ. ການປ່ຽນແປງນີ້ຖືກຂັບເຄື່ອນໂດຍການຫຼອມລວມຂອງການປ່ຽນແປງທາງເຕັກໂນໂລຢີ, ວັດທະນະທຳ, ແລະການດໍາເນີນງານ. ລາຍງານສະບັບນີ້ໄດ້ນໍາສະເໜີການວິເຄາະທີ່ຄົບຖ້ວນຂອງສາມກໍາລັງຫຼັກທີ່ຢູ່ເບື້ອງຫຼັງການປ່ຽນແປງນີ້: ປັນຍາປະດິດ (AI) ທີ່ເສີມສ້າງຄວາມສາມາດຂອງມະນຸດ, ການເຮັດໃຫ້ການສ້າງສັນເປັນເລື່ອງງ່າຍສໍາລັບທຸກຄົນຜ່ານແພລດຟອມ Low-Code/No-Code (LCNC), ແລະການປະຕິວັດທາງວັດທະນະທຳ ແລະພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງ DevOps ແລະ Cloud Computing.

ການປ່ຽນແປງເຫຼົ່ານີ້ໄດ້ຮ່ວມກັນກໍານົດຄືນບົດບາດຂອງນັກພັດທະນາຊອບແວ, ເຮັດໃຫ້ມັນກ້າວຜ່ານການສ້າງລະຫັດແບບທໍາມະດາໄປສູ່ໜ້າທີ່ທີ່ມີມູນຄ່າສູງຂຶ້ນເຊັ່ນ: ການແກ້ໄຂບັນຫາ, ການຄິດແບບຍຸດທະສາດ, ແລະການວາງສະຖາປັດຕິຍະກໍາລະບົບ. ທຸລະກິດທີ່ເຂົ້າໃຈແລະຍອມຮັບການປ່ຽນແປງເຫຼົ່ານີ້ຈະໄດ້ຮັບຄວາມໄດ້ປຽບດ້ານການແຂ່ງຂັນທີ່ສໍາຄັນ, ໃນຂະນະທີ່ນັກພັດທະນາທີ່ຮຽນຮູ້ທັກສະໃໝ່ໆຈະສາມາດຮັກສາບົດບາດຂອງຕົນເອງໃນຍຸກດິຈິຕອລ.

ພາກທີ 1: ພາບລວມຂອງປະຫວັດສາດການພັດທະນາຊອບແວ

ການພັດທະນາຍຸກທຳອິດ: ລະບົບທຳມະດາ ແລະ ຮູບແບບນ້ຳຕົກ

ປະຫວັດສາດຂອງການພັດທະນาระບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານເລີ່ມຕົ້ນໃນຊ່ວງປີ 1940 ຫາ 1960. ໃນຍຸກທຳອິດນີ້, ການພັດທະນາສ່ວນໃຫຍ່ແມ່ນໃຊ້ວິທີການທີ່ເອີ້ນວ່າ "code and fix" (ຂຽນລະຫັດແລະແກ້ໄຂ), ເຊິ່ງເປັນວິທີທີ່ບໍ່ມີການຈັດລະບຽບແລະຂາດລະບົບ. ການພັດທະນາຊອບແວໃນຍຸກນີ້ມັກຈະປະສົບກັບ "ວິກິດການຊອບແວ" (software crisis) ໃນຊ່ວງທ້າຍປີ 1960s, ເຊິ່ງໄດ້ເປີດເຜີຍຂໍ້ຈໍາກັດຂອງວິທີການທີ່ບໍ່ມີໂຄງສ້າງ. ວິກິດການນີ້ໄດ້ກະຕຸ້ນໃຫ້ເກີດການພັດທະນາວິທີການທາງດ້ານວິສະວະກໍາຊອບແວທີ່ມີການຈັດລະບຽບ ແລະເປັນລະບົບຫຼາຍຂຶ້ນ.

ເພື່ອຮັບມືກັບຄວາມສັບສົນແລະຄວາມລົ້ມເຫຼວໃນຍຸກທຳອິດ, ຮູບແບບ Waterfall ໄດ້ຖືກສ້າງຂຶ້ນ. Herbert D. Bennington ໄດ້ໃຫ້ຄໍານິຍາມຢ່າງເປັນທາງການຄັ້ງທໍາອິດຂອງຮູບແບບ Waterfall ໃນປີ 1956. ຕໍ່ມາໃນປີ 1985, ກະຊວງປ້ອງກັນປະເທດຂອງສະຫະລັດອາເມລິກາໄດ້ຮັບຮອງຮູບແບບນີ້ໃຫ້ເປັນວິທີການມາດຕະຖານໃນການພັດທະນາຊອບແວ. ລັກສະນະຫຼັກຂອງຮູບແບບ Waterfall ແມ່ນການໄຫຼຂອງຂັ້ນຕອນທີ່ເປັນເສັ້ນຊື່ ແລະລໍາດັບ. ແຕ່ລະໄລຍະເຊັ່ນ: ການອອກແບບເບື້ອງຕົ້ນ, ການອອກແບບລະອຽດ, ການພັດທະນາ, ການທົດສອບ, ແລະການເຊື່ອມໂຍງ, ຈະຕ້ອງສໍາເລັດສົມບູນກ່ອນທີ່ຈະຍ້າຍໄປຂັ້ນຕອນຕໍ່ໄປ. ຜົນໄດ້ຮັບຂອງຂັ້ນຕອນໜຶ່ງຈະກາຍເປັນປັດໄຈນໍາເຂົ້າຂອງຂັ້ນຕອນຕໍ່ໄປ, ຄືກັບການໄຫຼຂອງນ້ໍາຕົກ. ຮູບແບບນີ້ໄດ້ຮັບການອອກແບບເພື່ອສະໜອງລະບຽບແລະຄວາມສາມາດໃນການຄາດເດົາໄດ້, ເຊິ່ງເປັນສິ່ງຈໍາເປັນເພື່ອຫຼີກລ່ຽງຄວາມວຸ້ນວາຍຂອງການພັດທະນາໃນຍຸກທຳອິດ. ແຕ່ຄວາມເຂັ້ມງວດນີ້ກໍໄດ້ກາຍເປັນຈຸດອ່ອນທີ່ໃຫຍ່ທີ່ສຸດຂອງມັນ ເມື່ອຄວາມຕ້ອງການຂອງໂຄງການປ່ຽນແປງ, ເຮັດໃຫ້ເກີດຄວາມຕ້ອງການການປ່ຽນແປງຄັ້ງໃຫຍ່.

ການຫັນປ່ຽນສູ່ຄວາມວ່ອງໄວ: ຍຸກຂອງ Agile

ໃນຊ່ວງປີ 1990s, ຄວາມບໍ່ພໍໃຈກັບຮູບແບບ Waterfall ທີ່ຄາດເດົາໄດ້ແຕ່ຂາດຄວາມຍືດຫຍຸ່ນໄດ້ເຕີບໃຫຍ່ຂຶ້ນ. ນັກພັດທະນາໄດ້ເລີ່ມຕົ້ນຊອກຫາວິທີການທີ່ເບົາບາງ ແລະປັບຕົວໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ຈຸດສູງສຸດຂອງການເຄື່ອນໄຫວນີ້ແມ່ນການປະກາດ Agile Manifesto ໃນປີ 2001. ຫຼັກການພື້ນຖານຂອງ Agile ແມ່ນການເນັ້ນໜັກການຮ່ວມມື, ການຕອບສະໜອງຂອງລູກຄ້າ, ແລະການພັດທະນາແບບຊໍ້າຊາກ (iterative development). ປັດຊະຍານີ້ໄດ້ຫັນປ່ຽນຈາກຮູບແບບ "ຄາດເດົາ" (predictive) ທີ່ເນັ້ນການວາງແຜນລະອຽດ, ໄປສູ່ຮູບແບບ "ປັບຕົວ" (adaptive) ທີ່ເນັ້ນການປັບຕົວຢ່າງວ່ອງໄວຕໍ່ຄວາມເປັນຈິງທີ່ປ່ຽນແປງໄປ.

ວິທີການ Agile ຕ່າງໆເຊັ່ນ: Scrum ແລະ Kanban ໄດ້ຮັບຄວາມນິຍົມຢ່າງກວ້າງຂວາງ ເພາະມັນໄດ້ແກ້ໄຂຂໍ້ບົກພ່ອງທີ່ສໍາຄັນຂອງ Waterfall. ດ້ວຍການພັດທະນາແບບຊໍ້າຊາກ, ທີມງານສາມາດປ່ອຍຊອບແວລຸ້ນໃໝ່ໆຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງແລະໄດ້ຮັບການຕອບສະໜອງຈາກຜູ້ໃຊ້, ເຮັດໃຫ້ພວກເຂົາສາມາດປັບປຸງຜະລິດຕະພັນໄດ້ຕະຫຼອດເວລາ. ການປ່ຽນແປງນີ້ສະແດງເຖິງການຫັນປ່ຽນພື້ນຖານໃນວິທີຄິດ: ຈາກການພິຈາລະນາຊອບແວວ່າເປັນໂຄງສ້າງທີ່ຄົງທີ່ ຄ້າຍຄືການກໍ່ສ້າງອາຄານ, ໄປສູ່ການເບິ່ງມັນເປັນສິ່ງທີ່ມີຊີວິດຊີວາ, ເຕີບໃຫຍ່, ແລະສາມາດປັບຕົວໄດ້. ການປ່ຽນແປງທາງວັດທະນະທຳນີ້ໄດ້ສ້າງພື້ນຖານໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາທີ່ທັນສະໄໝ, ເຊິ່ງເປັນການສືບຕໍ່ ແລະບໍ່ຢຸດຢັ້ງ.

ພາກທີ 2: ປັນຍາປະດິດ (AI) ປ່ຽນແປງຂັ້ນຕອນການພັດທະນາ

AI ເປັນຜູ້ຊ່ວຍຂຽນໂຄ້ດ ແລະ ແກ້ໄຂຂໍ້ຜິດພາດ

ປັນຍາປະດິດກໍາລັງປ່ຽນແປງວຽກປະຈໍາວັນຂອງນັກພັດທະນາຢ່າງສິ້ນເຊີງ ໂດຍເຮັດໜ້າທີ່ເປັນ "ຜູ້ຊ່ວຍທີ່ສະຫຼາດ" ທີ່ຊ່ວຍອັດຕະໂນມັດວຽກງານທີ່ຊໍ້າຊາກ ແລະໃຊ້ເວລາຫຼາຍ. ເຄື່ອງມືທີ່ໃຊ້ AI ຕ່າງໆ ເຊັ່ນ: GitHub Copilot, Replit AI, ແລະ Google Gemini ສາມາດຊ່ວຍສ້າງລະຫັດບາງສ່ວນ (code snippets), ໃຫ້ຄໍາແນະນໍາການຂຽນລະຫັດແບບອັດຕະໂນມັດ (auto-complete), ແລະຊ່ວຍໃນການຊອກຫາແລະແກ້ໄຂຂໍ້ຜິດພາດ (debugging and refactoring).

ນອກຈາກນີ້, AI ຍັງໄດ້ມີອິດທິພົນຕໍ່ຂະບວນການທົດສອບ (testing) ແລະການຮັບປະກັນຄຸນນະພາບ (quality assurance). ເຄື່ອງມືທົດສອບທີ່ໃຊ້ AI ສາມາດວິເຄາະລະຫັດ, ຊີ້ບອກຈຸດອ່ອນທີ່ອາດເກີດຂຶ້ນ, ແລະສ້າງກໍລະນີທົດສອບແບບອັດຕະໂນມັດ. ວິທີການນີ້ຊ່ວຍໃຫ້ສາມາດຊອກຫາແລະແກ້ໄຂຂໍ້ຜິດພາດໄດ້ໄວຂຶ້ນໃນໄລຍະຕົ້ນໆຂອງການພັດທະນາ, ສົ່ງຜົນໃຫ້ຊອບແວມີຄຸນນະພາບສູງຂຶ້ນ. ການນໍາໃຊ້ AI ໃນລັກສະນະນີ້ບໍ່ພຽງແຕ່ເຮັດໃຫ້ການຂຽນລະຫັດໄວຂຶ້ນ, ແຕ່ຍັງຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນພາລະທາງສະໝອງຂອງນັກພັດທະນາ. ໂດຍການໃຫ້ AI ຈັດການກັບວຽກງານພື້ນຖານທາງດ້ານເທັກນິກ, ນັກພັດທະນາຈຶ່ງມີເວລາຫຼາຍຂຶ້ນທີ່ຈະສຸມໃສ່ສິ່ງທີ່ສຳຄັນກວ່າ ເຊັ່ນ: ການວາງສະຖາປັດຕິຍະກໍາທີ່ສັບສົນ, ການອອກແບບລະບົບ, ແລະການຄິດຫາແກນຫຼັກຂອງຜະລິດຕະພັນ.

ການສ້າງນະວັດຕະກຳ ແລະ ການຕັດສິນໃຈທີ່ສະຫຼາດ

ການເຊື່ອມໂຍງ AI ເຂົ້າໃນວົງຈອນການພັດທະນາຊອບແວກໍາລັງເລັ່ງຄວາມໄວໃນການນໍາຜະລິດຕະພັນອອກສູ່ຕະຫຼາດຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ. ດ້ວຍການເຮັດໃຫ້ວຽກງານປະຈໍາວັນເຊັ່ນ: ການຈັດການໂຄງການ, ການວິເຄາະຕະຫຼາດ, ການທົດສອບປະສິດທິພາບ, ແລະການລວບລວມເອກະສານເປັນແບບອັດຕະໂນມັດ, ທີມງານຈຶ່ງສາມາດສຸມໃສ່ການວາງວິໄສທັດຂອງຜະລິດຕະພັນ ແລະຍຸດທະສາດໄດ້ຫຼາຍຂຶ້ນ. ການປະຢັດເວລາແລະຂໍ້ມູນຂ່າວສານທີ່ສະໜອງໃຫ້ໂດຍເຄື່ອງມື AI ຍັງຊ່ວຍໃຫ້ທີມສາມາດສ້າງຜະລິດຕະພັນຫຼາຍຮຸ່ນແລະທົດສອບຕະຫຼາດໄດ້ໄວຂຶ້ນ, ເຊິ່ງສົ່ງຜົນໃຫ້ຜະລິດຕະພັນມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນແລະຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ໃຊ້.

AI ຍັງຊ່ວຍໃຫ້ການຕັດສິນໃຈຖືກຂັບເຄື່ອນດ້ວຍຂໍ້ມູນ. ມັນສາມາດລວມຂໍ້ມູນຈາກຫຼາຍແຫຼ່ງເຊັ່ນ: ຜົນການວິໄຈເບື້ອງຕົ້ນຂອງລູກຄ້າ, ຂໍ້ມູນ telemetry (ຂໍ້ຄວາມທາງໄກ), ແລະຂໍ້ມູນການຕອບສະໜອງຈາກຝ່າຍຊ່ວຍເຫຼືອລູກຄ້າ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການພັດທະນາຜະລິດຕະພັນເຊື່ອມໂຍງໂດຍກົງກັບມູນຄ່າທີ່ລູກຄ້າຕ້ອງການຕັ້ງແຕ່ເລີ່ມຕົ້ນ. ຕົວຢ່າງ: Stack Overflow ໃຊ້ AI ເພື່ອວິເຄາະການຕອບສະໜອງຂອງລູກຄ້າແລະຊ່ວຍໃຫ້ທີມງານພັດທະນາອັບເດດຜະລິດຕະພັນໃຫ້ກົງກັບສິ່ງທີ່ລູກຄ້າຕ້ອງການແທ້ໆ. ນອກຈາກນີ້, AI ຍັງຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນການຕັດສິນໃຈທີ່ເປັນຫົວຂໍ້ (subjective decision-making) ໂດຍການວິເຄາະຂໍ້ມູນ ແລະເປັນອົງປະກອບທີ່ບໍ່ມີອະຄະຕິໃນການສົນທະນາ. ການເຊື່ອມໂຍງ AI ເຂົ້າໃນຂະບວນການຕ່າງໆ ເປັນການຫັນປ່ຽນຈາກການພັດທະນາແບບຕອບສະໜອງຕໍ່ຄໍາສັ່ງ ໄປສູ່ການເປັນກົນໄກທີ່ຂັບເຄື່ອນດ້ວຍຂໍ້ມູນເພື່ອສ້າງນະວັດຕະກຳ. ມັນບໍ່ພຽງແຕ່ກ່ຽວກັບການສ້າງສິ່ງທີ່ທຸລະກິດຮ້ອງຂໍ, ແຕ່ກ່ຽວກັບການໃຊ້ຂໍ້ມູນເພື່ອຄົ້ນຫາສິ່ງທີ່ລູກຄ້າຕ້ອງການແທ້ໆ ແລະສ້າງມັນຂຶ້ນມາຢ່າງວ່ອງໄວ.

ຂໍ້ດີ, ຄວາມທ້າທາຍ, ແລະ ຄວາມສ່ຽງ

ການນໍາໃຊ້ AI ໃນການພັດທະນາຊອບແວມີຂໍ້ດີຫຼາຍຢ່າງ, ລວມເຖິງການເພີ່ມປະສິດທິພາບ, ຫຼຸດເວລາພັດທະນາ, ປັບປຸງຄຸນນະພາບຂອງລະຫັດ, ແລະເພີ່ມທ່າແຮງໃນການສ້າງນະວັດຕະກຳ. ແຕ່ເຖິງແມ່ນວ່າມັນຈະເປັນເຄື່ອງມືທີ່ມີປະສິດທິພາບ, AI ກໍມີຄວາມສ່ຽງ. ລະຫັດທີ່ສ້າງໂດຍ AI ອາດຈະ "ຂຽນບໍ່ລະອຽດ" ແລະອາດຈະຂາດຄວາມເຂົ້າໃຈໃນບໍລິບົດຂອງລະບົບທັງໝົດ. ມັນມີຄວາມສ່ຽງທີ່ສໍາຄັນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບຊ່ອງໂຫວ່ດ້ານຄວາມປອດໄພ , ບັນຫາຊັບສິນທາງປັນຍາ , ແລະການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງໜີ້ສິນດ້ານເທັກນິກ (technical debt) ຖ້າບໍ່ມີການຈັດການທີ່ຖືກຕ້ອງ. ການເພິ່ງພາ AI ຫຼາຍເກີນໄປອາດຈະເຮັດໃຫ້ຂະບວນການກວດສອບລະຫັດ (code review) ຂາດຄວາມຫ້າວຫັນແລະເຮັດໃຫ້ທັກສະພື້ນຖານຂອງນັກພັດທະນາຫຼຸດລົງ.

ການເຊື່ອມໂຍງ AI ເຂົ້າໃນການພັດທະນາຊອບແວບໍ່ແມ່ນການແກ້ໄຂບັນຫາແບບອັດຕະໂນມັດຢ່າງສິ້ນເຊີງ, ແຕ່ເປັນລະບົບທີ່ມະນຸດຍັງຕ້ອງມີສ່ວນຮ່ວມ. ການປະຕິບັດທີ່ປະສົບຜົນສໍາເລັດສູງສຸດແມ່ນການເບິ່ງ AI ຄືກັບເພື່ອນຮ່ວມງານນັກພັດທະນາລະດັບນ້ອຍທີ່ຕ້ອງໄດ້ຮັບການຊີ້ແນະ, ກວດສອບ, ແລະຮັບຜິດຊອບ, ບໍ່ແມ່ນເຄື່ອງມືວິເສດ.

ພາກທີ 3: ການສ້າງໂປຣແກຣມໃຫ້ທຸກຄົນດ້ວຍ Low-Code ແລະ No-Code

ຄໍານິຍາມ ແລະ ແນວຄວາມຄິດຫຼັກ

ການພັດທະນາແບບ Low-Code ແລະ No-Code (LCNC) ແມ່ນວິທີການທີ່ກໍາລັງປ່ຽນແປງພູມສັນຖານຂອງການສ້າງແອັບພລິເຄຊັນ, ເຮັດໃຫ້ມັນສາມາດເຂົ້າເຖິງໄດ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງ.

  • Low-Code: ແພລດຟອມ Low-Code ໃຊ້ເຄື່ອງມືທີ່ມີການນໍາສະເໜີແບບເຫັນພາບ (visual interface) ໂດຍອີງໃສ່ຮູບແບບ (model-driven), ເຊິ່ງຜູ້ໃຊ້ສາມາດລາກແລະວາງ (drag-and-drop) ອົງປະກອບຕ່າງໆຂອງແອັບພລິເຄຊັນໄດ້. ວິທີການນີ້ຮຽກຮ້ອງໃຫ້ມີການຂຽນລະຫັດດ້ວຍຕົນເອງໜ້ອຍທີ່ສຸດ ເຊິ່ງນັກພັດທະນາມືອາຊີບກໍສາມາດໃຊ້ປະໂຫຍດຈາກມັນເພື່ອປະຢັດເວລາແລະຫຼຸດພາລະການບໍາລຸງຮັກສາ.
  • No-Code: ແພລດຟອມ No-Code ຍິ່ງເຮັດໃຫ້ຂະບວນການງ່າຍຂຶ້ນໄປອີກ. ມັນຊ່ວຍໃຫ້ຜູ້ໃຊ້ສາມາດສ້າງແອັບພລິເຄຊັນໄດ້ຢ່າງສິ້ນເຊີງໂດຍບໍ່ຕ້ອງຂຽນລະຫັດໃດໆເລີຍ, ໂດຍໃຊ້ພຽງແຕ່ບລັອກການສ້າງທີ່ເຫັນພາບແລະການໂຕ້ຕອບທີ່ໃຊ້ງ່າຍ.

ທັງສອງວິທີການນີ້ມັກຖືກຈັດເປັນໝວດໝູ່ຂອງ Rapid Application Development (RAD) ຫຼື ການພັດທະນາແອັບພລິເຄຊັນຢ່າງວ່ອງໄວ, ເຊິ່ງມີຈຸດປະສົງເພື່ອເລັ່ງຂະບວນການ.

ຂໍ້ໄດ້ປຽບທາງທຸລະກິດ

ການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງ LCNC ແມ່ນຖືກຂັບເຄື່ອນໂດຍຂໍ້ໄດ້ປຽບທາງທຸລະກິດທີ່ສໍາຄັນ:

  • ຄວາມໄວແລະປະສິດທິພາບ: ແພລດຟອມ LCNC ສາມາດຫຼຸດເວລາການພັດທະນາລົງໄດ້ເຖິງ 90%. ສິ່ງນີ້ຊ່ວຍໃຫ້ທຸລະກິດສາມາດປ່ຽນແນວຄິດທາງທຸລະກິດໃຫ້ກາຍເປັນຜະລິດຕະພັນໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວ, ເລັ່ງການຫັນປ່ຽນທາງດິຈິຕອລແລະຕອບສະໜອງຄວາມຕ້ອງການຂອງຜູ້ໃຊ້ຢ່າງວ່ອງໄວ. ຜົນການວິໄຈຂອງ Forrester ພົບວ່າທຸລະກິດສາມາດຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍແລະເວລາການພັດທະນາລົງໄດ້ເຖິງ 70% ໂດຍການໃຊ້ແພລດຟອມເຫຼົ່ານີ້.
  • ການປະຢັດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ: ດ້ວຍ LCNC, ທຸລະກິດສາມາດສ້າງແອັບພລິເຄຊັນໄດ້ພາຍໃນອົງກອນໂດຍໃຊ້ພະນັກງານທີ່ມີຢູ່ແລ້ວ, ເຊິ່ງຊ່ວຍຫຼຸດຄ່າໃຊ້ຈ່າຍທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບການຈ້າງນັກພັດທະນາໃໝ່ ຫຼືການຈ້າງພາຍນອກ (outsourcing).
  • ການສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ "ນັກພັດທະນາພົນລະເມືອງ" (Citizen Developers): ບາງທີຄວາມໄດ້ປຽບທີ່ສໍາຄັນທີ່ສຸດຂອງ LCNC ແມ່ນການເຮັດໃຫ້ການສ້າງສັນເປັນເລື່ອງງ່າຍສໍາລັບຜູ້ທີ່ບໍ່ແມ່ນນັກພັດທະນາມືອາຊີບ. ພະນັກງານທີ່ບໍ່ມີຄວາມຮູ້ດ້ານເທັກນິກ ເຊັ່ນ: ຜູ້ຈັດການໂຄງການ ຫຼືຜູ້ຊ່ຽວຊານດ້ານການຕະຫຼາດ, ສາມາດສ້າງເຄື່ອງມືພາຍໃນແລະອັດຕະໂນມັດຂະບວນການທາງທຸລະກິດໄດ້ຢ່າງວ່ອງໄວ. ນີ້ຊ່ວຍແກ້ໄຂບັນຫາການຂາດແຄນນັກພັດທະນາທົ່ວໂລກ, ເຊິ່ງຄາດວ່າຈະມີເຖິງ 85 ລ້ານຄົນໃນປີ 2030. ການເພີ່ມຂຶ້ນຂອງ LCNC ແມ່ນການຕອບສະໜອງທາງດ້ານເສດຖະກິດແລະຍຸດທະສາດຕໍ່ກັບຊ່ອງຫວ່າງດ້ານທັກສະນີ້, ຊ່ວຍໃຫ້ນັກພັດທະນາມືອາຊີບສາມາດສຸມໃສ່ໂຄງການທີ່ສັບສົນແລະມີຜົນກະທົບສູງເທົ່ານັ້ນ.

ຂໍ້ຈຳກັດ ແລະ ສິ່ງທີ່ຕ້ອງພິຈາລະນາ

ເຖິງວ່າຈະມີຂໍ້ດີຫຼາຍຢ່າງ, ແພລດຟອມ LCNC ກໍມີຂໍ້ຈໍາກັດທີ່ສໍາຄັນ:

  • ການປັບແຕ່ງແລະຄວາມຍືດຫຍຸ່ນ: ແພລດຟອມເຫຼົ່ານີ້ມັກຈະບໍ່ສາມາດຈັດການກັບຟັງຊັນທີ່ຊັບຊ້ອນ, ການອອກແບບທີ່ລະອຽດ, ຫຼືການຂຽນລະຫັດແບບກໍາໜົດເອງ.
  • ຄວາມສາມາດໃນການຂະຫຍາຍຕົວ (Scalability) ແລະ ປະສິດທິພາບ: ລະບົບທີ່ສ້າງຂຶ້ນດ້ວຍ LCNC ອາດມີຂີດຈໍາກັດໃນເລື່ອງຂອງການຂະຫຍາຍຕົວແລະປະສິດທິພາບ, ເຮັດໃຫ້ມັນບໍ່ເໝາະສົມກັບແອັບພລິເຄຊັນທີ່ມີການເຂົ້າເຖິງສູງ.
  • ຄວາມປອດໄພແລະການຄຸ້ມຄອງ: ໂດຍສະເພາະແພລດຟອມ No-Code, ອາດນໍາໄປສູ່ຄວາມສ່ຽງຂອງ "shadow IT". ນີ້ແມ່ນໂຄງສ້າງພື້ນຖານທີ່ເກີດຂຶ້ນຄູ່ຂະໜານເຊິ່ງບໍ່ໄດ້ຮັບການຕິດຕາມຈາກທີມງານ IT, ສາມາດສ້າງຄວາມສ່ຽງດ້ານຄວາມປອດໄພແລະໜີ້ສິນດ້ານເທັກນິກໃນໄລຍະຍາວ.

ຕາຕະລາງປຽບທຽບ: Low-Code/No-Code ທຽບກັບ ການຂຽນລະຫັດແບບດັ້ງເດີມ

LCNC ແລະການຂຽນລະຫັດແບບດັ້ງເດີມບໍ່ແມ່ນຄູ່ແຂ່ງ, ແຕ່ເປັນວິທີການທີ່ເສີມສ້າງເຊິ່ງກັນແລະກັນ. ຍຸດທະສາດທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດແມ່ນການໃຊ້ວິທີການທັງສອງຢ່າງຮ່ວມກັນ, ໂດຍໃຊ້ LCNC ສໍາລັບການສ້າງຕົວແບບເບື້ອງຕົ້ນ (prototyping) ຢ່າງວ່ອງໄວແລະສ້າງເຄື່ອງມືພາຍໃນ, ໃນຂະນະທີ່ການຂຽນລະຫັດແບບດັ້ງເດີມຖືກນໍາໃຊ້ສໍາລັບລະບົບຫຼັກທີ່ສັບສົນແລະຕ້ອງການການແກ້ໄຂແບບກໍາໜົດເອງ. ຕາຕະລາງຕໍ່ໄປນີ້ໄດ້ສະຫຼຸບຄວາມແຕກຕ່າງທີ່ສໍາຄັນເພື່ອເປັນເຄື່ອງມືໃນການຕັດສິນໃຈທາງຍຸດທະສາດ.

 

ຄຸນລັກສະນະLow-Code/No-Codeການຂຽນລະຫັດແບບດັ້ງເດີມ
ຜູ້ໃຊ້ນັກພັດທະນາພົນລະເມືອງ / ຜູ້ຊ່ຽວຊານດ້ານ ITນັກພັດທະນາມືອາຊີບ
ທັກສະທີ່ຕ້ອງການພື້ນຖານ - ບໍ່ມີທັກສະການຂຽນລະຫັດທັກສະການຂຽນໂປຣແກຣມຂັ້ນສູງ
ຄວາມໄວໃນການພັດທະນາໄວຫຼາຍຊ້າກວ່າ
ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍປະສິດທິພາບດ້ານຄ່າໃຊ້ຈ່າຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງກວ່າ
ຄວາມຍືດຍຸ່ນ / ການປັບແຕ່ງຈໍາກັດຫາປານກາງສາມາດຄວບຄຸມໄດ້ຢ່າງສົມບູນ, ມີຄວາມຍືດຫຍຸ່ນສູງ
ຄວາມສາມາດໃນການຂະຫຍາຍຕົວມີຂີດຈໍາກັດສູງ
ຄວາມປອດໄພຂຶ້ນຢູ່ກັບແພລດຟອມສາມາດກໍານົດເອງໄດ້
ກໍລະນີການນໍາໃຊ້ທີ່ດີທີ່ສຸດແອັບພລິເຄຊັນພາຍໃນ, ການສ້າງຕົວແບບເບື້ອງຕົ້ນລະບົບທີ່ສັບສົນ, ລະບົບພິເສດ

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad